چند روزی است در فضای مجازی ادعا می‌شود نسخهCall of Duty: Modern Warfare۲ یک بازی ضد ایرانی است، چون در بخشی از این بازی ترور سردار شهید سلیمانی شبیه‌سازی شده است!

همه چیز درباره نسخه جدید بازی ضد ایرانی کال آف دیوتی/ از ترور سردار سلیمانی تا حمله به ارتش روسیه

به گزارش قدس آنلاین، سری بازی‌های Call of Dutyدر سال‌های اخیر مورد توجه گیمیرهای ایران قرار گرفته و حالا در آستانه انتشار نسخه جدید آن یعنی Callaf Duty Modern Warafar ۲ قرار داریم.

با انتشار تیزر این بازی، ویدئوی کشته شدن یک ژنرال ایرانی در بازی Callaf Duty Modern Warafar ۲چندین بار در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و برخی از گیمرها می گویند در مرحله اول این بازی، بازیکنان باید یک سردار ایرانی را با استفاده از سلاح تک تیر انداز بکشند و همچنین ادعا می کنند این صحنه تلاشی برای نمایش ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است و بازی همچون سری های گذشته خود، کاملا ضد ایرانی است.

پیش بینی شده Call of Duty Modern Warfare ۲به طور رسمی ۶ آبان ۱۴۰۱ منتشر شود و بازیکنان می‌توانند حالت‌های چند نفره را تجربه کنند. دموی بازی مورد استقبال میلیون‌ها نفر قرار گرفت و حالت‌های مختلف آن از جمله حالت سوم شخص مورد تحسین قرار گرفت.

با توجه به اهمیت صنعت بازی در جهان به تحلیل Callaf Duty Modern Warafar ۲ با محسن رزاقی، پژوهشگر حوزه بازی پرداختیم که در ادامه می خوانید.

رزاقی داستان کلی سری جدید کال آف دیوتی را پرداختن مسائل و فعالیت های برون مرزی ایران و به خصوص سپاه قدس دانست و گفت: در نسخه ۲۰۲۲ بازی پرچم سپاه، فرمانده و ... نشان و به دروغ به عنوان تروریست معرفی می شوند. اگر بخواهیم شناخت دقیقی درباره این بازی پیدا کنیم باید برگردیم و نسخه اولیه را بررسی کنیم. نسخه اولیه مدرن وار فر همزمان با بیداری اسلامی منتشر شد و اساسا محتوایی برای تخریب بحث بیداری اسلامی و بهار عربی داشت، در حقیقت می خواستند جنبش مردمی را جنبش تروریستی نشان دهند، چون این جنبش علیه دولت هایی اقدام می شد که طرف معامله و همکار ایالت متحده بودند. کسانی که در این حرکت شریک و دوست مردم هستند در بازی تروریست خوانده می شوند!

این پژوهشگر بازی افزود: ماجرا گذشت تا سال ۲۰۱۹ که نسخه جدیدی آمد و این بار ماجرا مبارزه با تروریست های تکفیری بود. بازی بر می گردد به قبل از اتفاقاتی که در سری مدرن وارفر اصلی افتاده و آنجا یک گروه افراطی اسلام گرا را نشان می دهند که مردم بی گناه را می کشند و نامشان «ان القطله» است. البته در بازی روسیه به عنوان کشور فرضی و به جای سوریه قرار دارد و این انگلیسی ها و آمریکایی هستند که به کمک کردها می آیند و عمر سلیمان، یعنی فرمانده گروهی که برای ایمان و مبارزه با استکبار جهانی مردم را می کشند را به هلاکت می رسانند!

وی تاکید کرد: آخر بازی مدرن وارفر ۲۰۱۹ اعلام می شود که القطله یک رهبر جدید پیدا کرده و او به سلاح های جنگی خوب مسلح شده و در نهایت مدرن وارفر ۲ نشان می دهند که نیرو سپاه قدس و بخشی از ارتش روسیه با این تروریست ها همکاری می کنند و به آنها اسلحه می دهند!

رزاقی به اهداف سیاسی این سری بازی ها تاکید و عنوان کرد: اساسا مدرن وارفار یک سری بازی کاملا سیاسی و درباره مسائل جهان اسلام و خاورمیانه است. آنها از قدرت گرفتن جمهوری اسلامی و سپاه قدس و نابودی داعش به دست شهید عزیزمون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می ترسیدند و همچنان خوف دارند، به همین خاطر حالا دوباره سری جدیدی دادند که افکار عمومی جهان و به خصوص جوانان را به عنوان نیرو اثرگذار جامعه (چون میانگین سنی در آمریکا ۳۵ است و در ایران ۲۵ سال است) تحت تاثیر قرار دهند. این مدرس سواد رسانه ای معتقد است آمریکا از روش روایت سازی برای همراه کردن افکار عمومی و القای دروغ به جامعه به عنوان حقیقت استفاده می کند.

محسن رزاقی در ادامه اظهار کرد: آمریکا و متحدانش با به خدمت گرفتن بازی ها به دنبال قانع کردن مردمانشان هستند. این اولین بار نیست که از بازی ها برای قدرت استفاده می کنند و به ایران می پردازند. نکته قابل توجه این جاست که این حجم از صراحت و تطبیق با جهان واقعیت در بازی تا الان کم نظیر بوده، ما قبل ازاین فقط بازی بلک لیست Splinter Cell Blacklist را داشتیم و بعد از سال ها ما شاهد این بازی ضد ایرانی هستیم.

این پژوهشگر حوزه بازی همراه کردن افکار عمومی دولت خودشان، ترس قدرت گرفتن ایران، ترس از ایده مقاومت و امت اسلامی و در نهایت بازار مالی که از این بازی کسب می کنند را مهم ترین اهداف ساخت این سری بازی ها دانست.

وی در پایان از اهمیت حرکت به سمت ساخت آثار با کیفیت در حوزه بازی و نیاز جدی به حمایت مسئولین در ایران گفت و تصریح کرد: در هر صورت آنها دشمن هستند و کار دشمنی شان را پیش می برند. ماجرا اینجاست که ما چه زیرساختی برای بازی های با کیفیت داشتیم و چه حمایت و قانون گذاری کردیم؟ تنها یک بنیاد ملی بازی های یارانه ای داریم که عملا یک ساختار غیرانتفاعی است و هیچ ساختاری در جمهوری اسلامی ندارد و صرفا برای گذران عمر پروژه می گیرد و کسب درآمد می کند. آینده فضای مجازی نیاز به زیرساخت های توسعه داده شده در صنعت بازی های رایانه ای دارد. ما اگر این فضا را ببازیم، همان طور که روایت سازی را از دست دادیم، به زودی آینده فضای مجازی را هم از دست خواهیم داد.

خبرنگار: لیلا نوعی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    6 2
    تلاش برای فریب افکار عمومی؟؟؟ چی زدی داداش... هر کشوری منافع خودشو دنبال میکنه... اگه ایران بازی بسازه، مثلا میاد بگه آمریکا خوبه؟؟؟؟
    • نمیگم ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      4 4
      سلام امریکا جنایات بزرگی انجام داده در طول تاریخ و شعار مرگ بر امریکا جزوشعار های اختصاصی ملت ایران نیست در خیلی از کشور ها گفته میشود و این بازی و سازنده هایش خیلی بد هستند ما ملت امام حسین هستیم و سردار سلیمانی را دوست داریم و بدان جمهوری اسلامی مارا نجات داد پس یار دشمنان اسلام نباشید اگه هیجاناتتون را کنار بگذارید و فکر کنید به نتیجه می‌رسید یاعلی
  • محمد ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    2 2
    سلام. باید خوب بدونید رسانه چقدر مهمه ، پس به جای ناراحت شدن برای اینکه چرا از ایران بد گفته میشه و بازی های ضد ایرانی ساخته میشه .... بهتر در این زمینه هزینه بشه و برای افکار عمومی جهان پول خرج بشه و ازش در آمد کسب بشه با ساخت بازی ها و محتوا ها و انیمیشن ها برای نسل های جدید افکار رو به نفع خودتون تغییر بدید .... این موضوع کم اهمیت نیست ولی همیشه اهمیتی داده نشده
  • ایلیا ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    0 0
    اولن بازی کالاف دیوتی ضد ایرانی نبوده و فقط تو این نسخه همچین اشاره ای به این بازی شده بعدم فقط یه اشاره ریز کرده ما نباید بخاطرش اعصاب خودمون رو خورد کنیم